Geçmişden Günümüze Gelen Efsaneler, Destanlar, Söylenceler, Mitoloji, Hikayeler, Masallar , Türk folklorik motifler, şehirlerin efsaneleri,öyküleri

Süleymaniye Camii'nin Harcı

| Pazar, Nisan 27
Mimar Sinan, Süleymaniye Külliyesi'nin temelini attıktan sonra, bu temelin oturması ve sağlamlaşması için inşaatı durdurmuş ve bir yıl kadar beklemiş.

İnşaatın ekonomik nedenlerden dolayı durduğu yolunda duyum alan ve Osmanlı ile her alanda yarış içinde olan Safevi şahı Tahmasb, fırsat bu fırsat diyerek Kanuni Sultan Süleyman'ı utandırmak istemiş ve padişaha inşaat tamamlansın diye bir sandık dolusu mücevher göndermiş.

Ancak rivayet olunur ki, buna çok sinirlenen Sultan, mimarbaşı Sinan'a gereğinin yapılmasını buyurmuş ve büyük usta da bu eşsiz hazineyi, Safevi elçisinin gözü önünde, bir dibekte dövdürüp toz haline getirterek Süleymaniye'nin inşaat harcına katıvermiş...

Sabahın ilk ışıklarıyla güneşin gökyüzünde parıldadığı bir gün Süleymaniye'ye dikkatli bakın, parıldadığını göreceksiniz!


paylaşımından dolayı çitgöl kasabası'na teşekkürler

11 okur dedi ki:

Cananhanım dedi ki...

Ayyy süper yaaaa. İnanmıyorummm...Gören varsa paylaşsın lütfen. Süleymaniye Camii güneşli günlerde cidden öyle parlıyor mu? Bu arada, "Biz bozduk mu tam bozarız adamı, un ufak eder dağıtırız" alimAllah :) Ya yine de o kadar bozmasaydık yaw, belki gerileme döneminde lazım olur, kullanırdık, o kadar hazine! :(

iltiriş dedi ki...

Bilmiyorum istanbul da olduğum süre içinde hiç dikkat etmedim insan yaşadığı kentten uzaklaşınca değerini daha iyi anlıyor

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben de hiç dikkat etmedim. Ama bir ara gidip dikkatlice bakmak gerek. Nasıl olsa okula çok yakın...

Cananhanım dedi ki...

recephilmi cevabını mutlaka bekleyeceğim. Çok dikkatli bak lütfen. Madem okulunun yanındaymış, bir kaç kere bak. Baktın ki bir parlaklık göremedin, bir daha git bak :) Galiba için için olumlu bir haber bekliyorum: "Evet cananhanım , Süleymaniye Camii güneşli günlerde gerçekten de ışıl ışıl parlıyor, efsane doğru!" Vay be diyeceğim o zaman, vay be...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

İnşallah unutmam da bakarım ya...

Cananhanım dedi ki...

Cep telefonunun hatırlatmalarına kaydet, pleaseee :)

ilham perisi dedi ki...

Ne harika bir paylaşım.R.h baktın mı kardeşim.Bak bizim elimiz yetmiyor.Nazlanma da bak bizim için.
Ne muhteşem bir tokat vurmuş Kanuni.Asillermiş onlar.Soytarı değillermiş.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Daha okula gitmedim ki? İşe gidiyorum bu aralar...

Cananhanım dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Cananhanım dedi ki...

Hadi ya. İnanmıyorumm! Ben de recephilmi şimdi gelir, bizi "O camiyi aydınlatan mücevher gibi aydınlatır" diyodum. Neyse, geç olsun da güç olmasın:) ( Üstteki yorumu yanlışlıkla ben sildim )

Adsız dedi ki...

Evet duymuştum bunu bende.Ama ben altın olarak duymuştum demek mücevhermiş

Yorum Gönder