Geçmişden Günümüze Gelen Efsaneler, Destanlar, Söylenceler, Mitoloji, Hikayeler, Masallar , Türk folklorik motifler, şehirlerin efsaneleri,öyküleri

Pamukkale Efsanesi

| Çarşamba, Nisan 23
Bir yöre ile ilgili tabii ki bi sürü efsane, hikaye var. Bloğumuzda Pamukkale ile ilgili 1 efsanemiz vardı. Şimdi 2 oldu. Caanım Pamukkale'de küçüklüğümüzden beri çok güzel günler yaşadık ve bence Pamukkale hâlâ dünyanın en doğal güzelliklerinden biri..

Eşsiz güzellikteki çoban Endymion, sürüsünün ortasında uyurken Ay tanrıçası Selene, işte bu alanda ona doğru inmişti. Çoban, Selene ile beraberliklerinin mutluluğu ile ineklerini sağmayı unuttuğundan, bol miktardaki sütleri etrafa dökülüp yayılmıştı. Yerdeki süt, uzaktan bakılınca, hala, döküldüğü yerde durmakta ve bu manzara insanları hayal alemine götürmektedir. Fakat biraz yaklaşınca, bunun akmakta olan fakat birdenbire soğuğa yakalanıp donan bir su olduğu düşünülür. Tamamen yanına gidince ise bunun bir hayal olduğu, görünen şeyin bir taş tabakasından başka bir şey olmadığı anlaşılır . İşte bu tabaka eşsiz travertenlerdir...

9 okur dedi ki:

xxx dedi ki...

Gençken çok merak ederdim Pamukkale'yi. Hatta rüyamda bile görmüştüm ozamanlar. Ama şimdi bir yerlere gidip gezmek isteğim iyice azalmış. Ama siz yine hayallerimi canlandırıyorsunuz.

majik dedi ki...

bende güzel olduğunu sanıyoum belki bir gün görme fırsatım olur

ilham perisi dedi ki...

Çok görmek istediğim yerlerden biridir.eminim Allah'ın yarattığı harikalardan bir tanesidir...

Cananhanım dedi ki...

Kesinlikle harika bir yer. Sizler kendi bölgenizin güzelliklerini görme şansına sahip oldunuz. Ben de kendi bölgemin güzelliklerini. Bir fırsatını bulur da istediğimiz yerleri görürüz inşAllah. Zira benim de görmeyi çok arzu ettiğim yerler var...

Adsız dedi ki...

bencede öyle ama ben bütün bilinen yerlere gittim

Adsız dedi ki...

ben denizlide yaşıyorum pamukkaleye 3-4 kere gittim harika bir yer muthiş herkesin gitmesini tavsiye edrim

Adsız dedi ki...

çok isterim gitmeyi

Adsız dedi ki...

denizli işte her yeriyle güselllll:)))...

Adsız dedi ki...

bende pamukkaleyi görmeyi çok istiyorum ama çok uzakta oturuyoruz.lütfen pamukkale efsanesini doğru yazın allahınızı seviyosanız

Yorum Gönder