Geçmişden Günümüze Gelen Efsaneler, Destanlar, Söylenceler, Mitoloji, Hikayeler, Masallar , Türk folklorik motifler, şehirlerin efsaneleri,öyküleri

Kız Kumu Koyu'nun Efsanesi

| Pazar, Ağustos 31
Kız Kumu Koyu Muğla'nın Marmaris ilçesi Orhaniye Beldesi yakınlarında bulunan Kız Kumu görenleri hayrete düşürüyor.600 metre boyundaki kırmızı kumdan meydana gelen oluşumun üzerinde yürünebiliyor. Kız Kumunun üzerinde yürüyen insanlar uzaktan bakıldığında suyun üzerinde yürüyormuş gibi gözüküyor


KIZ KUMU KOYU'NUN EFSANESİ
Kız Kumu Koyu

Bölgede anlatılan efsaneye göre; çok eski zamanlarda bölgenin kralının kızı fakir bir balıkçıyla tanışır ve birbirlerine aşık olurlar. Ancak birbirlerini çok seven gençlerin evlenmesine kral karşı çıkar. Kralın karşı çıkmasına rağmen genç sevgililer gizli, gizli buluşmaya başlarlar. Zamanla durumu fark eden kral askerlere kızını takip ettirir.


Askerlerde krala neler gördüklerini anlatır. Balıkçı genç denizden gelerek kralın kızını kumsalda bekleyip ışıkla işaret verip buluştuklarını öğrenen kral duruma sinirlenerek emirlerine karşı gelen kızı bile olsa affetmez. Bir gece kızını yakalatan kral askerlerine ışıkla işaret vermesini söyler. Işığı gören genç balıkçı bir manga askerin içine doğru koşar. Kralın kızı ise askerlerin elinden kaçarak sevgilisini kurtarmaya çalışır. Ancak koyun diğer tarafına gitmesi imkansızdır. Fakat genç kız aşkı için kendini denize atar, işte tam o sırada bir mucize gerçekleşir.Kız Kumu Koyu
Kızın adım attığı her yer kuma dönüşür. Kızın peşinden koşan askerler ise suya gömülür kız kayığa kadar koşar ve sevgilisine sarılır. Ancak okçulardan biri yayını gererek oku fırlatır ok kıza saplanır. Kızdan akan kan denizi kırmızıya boyar. Genç balıkçı ise kızı alarak sandalıyla uzaklaşır ve bir daha kimse onları görmez. O günden sonra koy Kız Kumu olarak adlandırılır.


Efsane : Sabah Gazetesi - internet sayfası Turizm Rehberi İHA kaynaklı
resimler: Sabah Gazetesi - internet Foto Galeri

6 okur dedi ki:

Unknown dedi ki...

Teşekkürler bu güzel efsane paylaşımı için. Geçen hafta Marmaris'e giderken yolda bi arkadaşım bu efsaneyi anlatmıştı, dönüşte araştırıp yazayım derken bir baktım sen yazmışsın bile. Çok güzel bir efsane değil mi?

ilham perisi dedi ki...

Güzel efsaneymiş ..Ama şu koyda yürümeyi isterdim ayakların suyun içinde , ohh ne güzel olurdu,Başını alıp gideceksin , kimse olmadan :)
Allah ne güzel şeyler yaratıyor değil mi ??

majik dedi ki...

güzel bir hikaye eline sağlık 3k sahalara geri dönmeye mi karar verdin :) Öncelikle blogun yazarlarının Ramazan Ayı hayırlara vesile olsun.....

Google ne yapıyor sapıttı mı Pr güncellemesine daha varken burayı 2 ye düşürmüş benimkini de almış tekrar 0 olmuş Ramazan şakası yaptı kesin... :)

Unknown dedi ki...

Haklısın ilhamperisi, orada yürümeyi ben de isterdim. Bizim vaktimiz olmadı o tarafa gidip kız kumunu görmeye ama gideriz daha yıllar torbaya mı girdi ? :)))

majik teşekkürler senin de Ramazan ayın kutlu olsun. Bugün epey uzun geçti ama tahmin ettiğim kadar zorlanmadım doğrusu.

Google'ın ne yaptığını ben bilmiyorum ama blograzzide diğer blogumun puanı 9.3 iken 6'ya düşmüş, girmeyince düşüyor mudur nedir, ama gerçi ben o kadar önemsemiyorum valla. Ama inşallah senin işler istediğin gibi gider.

ilham perisi dedi ki...

Canan hanım blograzzi kadar dandik bir sistem var muki ,hiç takmayın kafanıza ..Zaten bir faidesini görende yoktur herhalde..

Doğrudur girmezseniz , aktif olmazsanız geri alır verdiği puanları ,ya da kafası esince yapıyor bunu .Bende tam çözemedim orayı..

3k 'nın uzmanlık alanı blograzzi ,isyankar kişilik .Az isyan çıkarmadı orda..O daha iyi biliyor sistemi..Malum pc , net ,bide blograzzi kurdu o.Belki açıklar ..Tabi fırsat bulabilirse .))

Siz iyisiniz herhalde ,pek yoksunuz .Görüşmek üzere diyorum ve hayırlı ramazanlar ..Hoşçakalın ...

Unknown dedi ki...

Selam,

Ben nete fazla girmeye başladığımı hissettiğim anda kendime bi dur diyorum yoksa bağımlı kişilik olmam an meselesi pericim, bu aralar da kendime bi DUR demiştim, o yüzden ortada değildim canım benim. Ama iyiyim çok şükür canım, sen de iyisin...

Blograzzi ilginç bi yer valla. Zaten ben 3K'ya da demiştim ben sevdiğim sitelere girerim, sevdiğim kişilerin bloglarını okurum veya yorum bırakırım asla sen ona, o sana gibi bi düşüncem olmadı. Zaten kendi blog sitemi oluşturmaya kalkmam da başka sitelere neden kitap veya film yorumlarımı yazayım, en iyisi kendi sitemde yazayım düşüncesinden oluştu. Şimdi kendi sevdiğim şeyleri toparlamaya çalışıyorum. Blograzziden kim gelmiş diye bakmıyorum zaten okumayı sevenler ziyaretimi ediyor, saolsunlar..... İnsana dair efsaneler ise zaten bir hastalık, isterse hiç giren olmasın biz yine burada buldukça efsane paylaşmaya devam ederiz. Gelen hoşgelmiş :)))

Yorum Gönder